Welk rocknummer raad je me aan om te doen op ogoNONogo, Lowlands?

Dit jaar is er op Lowlands ogoNONogo.
Muzikanten kunnen zich hiervoor aanmelden, ze mogen dan één nummer spelen/zingen voor publiek.
Hier wil ik aan meedoen.
Maar het nummer kiezen is heel lastig, ik wil natuurlijk wel een zeer verpletterende indruk maken.
Dus mijn vraag is: welk rocknummer, dat niet te afgezaagd is maar wél bekend genoeg voor het publiek, niet te langzaam is maar wel goed te zingen, zou jij kiezen als jij in mijn schoenen zou staan?
Welk nummer spreekt het Lowlandspubliek aan en geeft het echte "rockstargevoel"?

Toegevoegd na 15 minuten:
Op het podium zal ik (als ik word uitgekozen) begeleid worden door een band.

Mijn interesse gaat voornamelijk uit naar nummers die oorspronkelijk door mannen gezongen worden.
Mijn stem is aardig rock en rauw.

Toegevoegd na 2 dagen:
Hieronder een link naar een nummer dat ik zing, dan weten jullie hoe mijn stem klinkt...

http://www.youtube.com/watch?v=lqgn6x6akOU

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik volg de vraag, komen leuke nummers voorbij.

Het beste antwoord

No one knows van Queens of the Stone Age.. lijkt me geweldig om dat door een vrouw gezongen te horen..
Iets van PJ Harvey? Bijv Rid of me..
Last Splash van The Breeders..

Toegevoegd na 9 minuten:
Hate to say I told you so van The Hives.. als je de bijbehorende 'attitude' hebt is het een festival knaller..

Toegevoegd na 37 minuten:
Like a feather van Nikka Costa (weet niet zeker of dit rock is) is niet van een man, maar klinkt denk ik zeer goed met een wat rauwere stem..

Toegevoegd na 48 minuten:
Iets van NIN.. bijv We're in this together..
Halo of flies van Alice Cooper.. (verkorte versie, super retro)
Enfin, hoop dat je iets hebt aan de suggesties.. en brake a leg!

Toegevoegd na 3 dagen:
*
Na het horen van je stem (overigens: wow) wil ik voorstellen: Love Your Money van Daisy Chainsaw..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het totaal met je 1e zin eens! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Goeie suggesties inderdaad!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede ideeën!

Andere antwoorden (12)

going to california

http://www.youtube.com/watch?v=luDgb5vVHuA

total guitar heeft een heel mooi arrangement voor 1 gitaar

Toegevoegd na 1 uur:
Bij nader inzien

Type O Negative - Everything Dies

http://www.youtube.com/watch?v=QMHQQvBs6o4
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Peter Steele R.I.P. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok had dat nog niet vernomen, net even gegoogled. maar fantastisch nummer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat geeft meteen een extra lading aan het nummer dat je koos..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat begrijp ik. intresante man was het, maar wel een gekwelde ziel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja.. gekwelde muzikanten maken vaak goede muziek..
Pearl Jam - Alive

... is het eerste dat in mij opkwam. Misschien niet een voordehandliggend nummer om als vrouw te zingen (of misschien vind je dat juist wel leuk). Alternatief zou zijn:

K's Choice - Not an addict

Dit zijn wel typische festivalkrakers volgens mij.
(Tikkie afgezaagd zijn ze wel geloof ik, maar goed)

Toegevoegd na 1 minuut:
Hmm, ik bedenk mij nu ineens dat je het waarschijnlijk alleen vertolken? Misschien kun je er een mooi arrangement van maken. Maar ik zal nog eens nadenken over een nummer dat solo wat meer voor de hand ligt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Jeff Buckley - Grace

... dan maar. Als je een beetje een gitaarvirtuoos bent althans. ;-)

Toegevoegd na 9 minuten:
Aan de hand van je toevoeging en aan de hand van mijn bezoek aan Lowlands 2006 (was het, geloof ik) doen de Foo Fighters het ook erg goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.. Everlong van Foo Fighters.. +
Blur- Song 2

... en iedereen gaat los! Weet alleen niet 100% zeker of het met vrouwelijke vocals ook nog te doen is. Maar daar kun jij het beste over oordelen.

http://www.youtube.com/watch?v=JATWwU3Aa-4
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als eerste ingeving denk ik aan Jump van Van Halen.Daar kan je lekker mee uithalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3 doors down
30 seconds to mars (kent iedereen wel xd)
Paramore (yeaa)
Jimmy eat world x'D
Simple plan (wel bekend hoor!! paar liedjes na xd)
All Time Low
Madina Lake
Tokio hotel (muwahaha XD)
Kings of Leon
etc...

ik kom er ff niet meer op. Ik raak constant in de war, want zelf luister ik nu erg vaak naar Poppunk/Punkrock.. Dus ben de meeste rock geval al vergeten (A)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The Pretender - Foo Fighters
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk idee! Charlie big potato-Skunk Anansie. Super rauw, vette intro!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en wat denk je van im going deeper underground? van jameriqouai?

Toegevoegd na 5 minuten:
ha ha of fame van david bowie is ook wel cool
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We will rock you van queen . die doet het nog altijd heel goed .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons slaat de hele tent op headbangen op 'The final countdown' van Europe. Erg, he, maar wel het ultieme party-gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
one van metallica